Як правильно обрати товар ?

Пам’ятайте: найкращий спосіб економити в сучасних умовах життя - це розумно купувати в період дії розпродажу, знижок та акцій.

Рекомендації з вибору всіх товарів
Деякі торговці при проведенні акцій застосовують такі нечесні методи:
  • коли заявляють на великі знижки, наприклад, 50%, виясняється, що така знижка стосується лише декількох речей, яких немає в продажу («товар скінчився», «товар бракований», «модель відкладено»). Адже в цій рекламі не сказано, що знижка розповсюджується на всі товари, і головне, українське законодавство це фактично дозволяє. Адже відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про рекламу» реклама про зниження цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення зниження цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру зниження до попередньої ціни реалізації товару. Тобто інформації про асортимент розпродажу не вимагається;
  • перед початком акції іноді ціни підвищують на відсоток наступної знижки під час акції;
  • в друкованих оголошення навмисно роблять помилки, а знизу приписують дрібним шрифтом про своє право на помилки ! Крім того реальні умови акцій друкують десь знизу дрібним шрифтом, а “затравку” друкують великим шрифтом;
  • якщо є сумніви у знижці, вимагайте доказів попередньої ціни, актів уцінки. Є знижки, що перевищують 50% вартості товару. У більшості випадків перед тим, як знизити ціни, їх попередньо підвищують. Перед покупкою було б незайвим зіставити вартість обраної моделі з цінами інших продавців. Зазвичай у період свят техніка і так добре продається, тому великі знижки пропонуються переважно на неходові товари. Пам’ятайте, що як правило, магазини у збиток собі не торгують;
  • знижки без вказівки конкретного товару або акціївикористовуються для залучення в магазин. Як правило, обмежені кількістю покупців (перші сто, тисяча тощо), акційних товарів або часом (перші п’ять, десять днів);
  • псевдобезвідсоткові кредити. За поодинокими винятками банки не працюють з високоризиковими споживчими кредитами менш ніж під 35% річних. «Дешеві» кредити компенсуються або магазином (відсотки закладено в ціну товару), або банком за рахунок високої комісії;
  • великі знижки на конкретні товари, анонсовані на сайтах магазинів. У більшості випадків кількість таких товарів обмежена. Під час відвідання магазину з’ясовується, що «нова поставка надійшла за іншою ціною»;
  • на торгівців, особливо дорогими товарами, працюють імідж товарів та «зіркові» покупці. Якщо ви робите купівлю таких товарів або в цих магазинах, ви ніби стаєте ближче до «зірок”. Хоча це трюк. «Зірка” могла брати участь у прихованій рекламі, а аналог іміджевого товару можна придбати у сусіднім магазині за нижчу ціну і з вищою якістю. Це просто рекламний трюк;
  • інший спосіб позбавити покупця сили воли – надати (а часто і продати) йому дисконтну карт. Тоді покупець частіше відвідує карткові торгові точки в гонитві за знижкою. Особливо якщо картка накопичувальна. В той же час коли в іншій мережі без картки під акцію можна придбати такий самий товар дешевше;
  • іноді вартість, яку вказують на цінниках, виявляється нижче за ту, яку вибито за касою;
  • часто продавці експлуатують почуття вини, подяки чи власної «крутизни». Наприклад, почуття вини може виникнути, якщо продавець буде уважним, витрачає свій час, і у сумлінних покупців виникає думка про те, що вони мають за це віддячити купіллю товару. Але не слід забувати, що продавцю віддячують не покупці, а власник магазину.
  • почуття подяки виникає коли, наприклад, продавці-жінки обслуговують чоловіків при купівлі одягу, взуття, автомобілів і наговорюють їм багато компліментів щодо сумісності речі та покупця.
  • відчуття власної крутизни використовують наступним чином: покупцю з початку пропонують дешеву модель, а потім дорогу, при цьому говорять, що ось є дорожче і краща модель, але, можливо, для вас вона буде задорога. А покупець, замість того, щоб відповісти на цю принизливу грубість щодо бідності, ведуться на купівлю більш дорогої речі щоб довести власну забезпеченість перед продавцем, хоча можна було обійтися і більш дешевим виробом.
  • при купівлях на варто приймати рішення у присутності продавця.Рекомендуємо охолонути, подивитися пропозиції інших магазинів, зайти в Інтернет, наприклад на наш сайт, в кінці кінців відкласти покупку на день-два;
  • при візитах до магазинів завжди питайтеся: «Яка знижка належить?», а не «Чи буде знижка?»;
  • найбільш ганебною є реклама акцій, яких насправді немає. Це робиться шляхом публікування підставними фірмами інформації про псевдоакції інших фірм;
  • гарантія на акційний товар має бути така сама, як і на інші аналогічні товари. З гарантійними талонами, сервісними книжками тощо
  • іноді покупців ловлять словами: «Це останній примірник», «У нас залишився лише цей виставковий зразок, а наступний буде лише через тиждень».
У своій "Енциклопедії екстремальних ситуацій" її автор  А.  Гостюшин  пропонує покупцю кілька правил, використовуючи які можна не потрапити в шахрайські лапи деяких продавців.
   1. Ніколи не купуйте в першому місці, що трапилося.  Невелика подорож підкаже вам про розумну на сьогодні ціну на ваш товар.
   2. Правильно оформляйте покупку. Обов'язково беріть чек. Якщо у вас його нема,  лише гарний адвокат з вашими свідками зуміє повернути гроші за негідний товар.
   3. Не квапитеся під час покупки.  Особливо, якщо вас квапить продавець.  Чим дорожча річ,  тим довше повинна здійснюватися покупка. Уважно прочитайте інструкцію, "самі натисніть усі кнопки".
   4. Для  дорогої речі вибирайте максимально високу якість.  Старайтесь купити холодильник,  телевізор,  будинок ледве вище ваших  можливостей: швидше за все, другу таку покупку вам буде не подужати ще багато років.
   5. Вибирайте гарний магазин.  Не в сенсі дорогий,  а такий, котрий завтра  не  зникне разом із продавцями,  де не кваплять і не йдуть від питань, не відмовляються показати сертифікат якості. А також не вішають протизаконний напис:  "Продані речі назад не приймаються і не обмінюються".
   6. Знайте свої права і будьте готові за них постояти. Бути професіональним юристом не обов'язково, але найпростіші знання захистять вас хоча би від найпростіших (а виходить, і найпоширеніших) помилок. У конфликті з продавцями треба поводитися чемно (хоча, можливо, і будуть застосовані спеціальні прийоми, щоб вивести вас з рамок пристойності і зробити винуватим), але впевнено й енергійно. У порушників не повинне бути сумнівів, що ви підете до суду. Одне це може припинити конфлікт.
   7. Ніколи не купуйте з рук їжу та ліки. Дуже  великий ризик.


Додаткові рекомендації
  • не поспішайте купляти товари, які знаходяться на рівні Ваших очей. Нижче і вище можуть знаходитися аналогічні товари за меншу ціну. Варто знати, що місце на полицях супермаркетів нині банально продається, тому ви на ліпших полицях бачите те, за що більше заплатили супермаркету, а не ліпший товар за якістю чи ціною;
  • щоб не купляти непотрібні речі (практично кожний відвідувач супермаркету купує 3-5 непотрібних йому речей, ця хвороба називається шоппінгоманією), попередньо складайте перелік закупівель, узгоджуйте його з членами родини (за статистикою 7 із 10 товарів купуються без попереднього планування). Це кращі ліки від шопомані та шопоголізму. Також це збереже ваші нерви та час під час повернень у магазин за товарами, придбання яких було забуте. Особливо складання переліку рекомендується робити жінкам, оскільки вони, як правило, купують великий асортимент товарів для себе, кухні, господарства та дітей. Купуйте за акціями товари, які потрапили до такого переліку, а не тому, що на товар є акція;
  • не ходіть у продуктові магазини голодними;
  • на звичайний шоппінг краще не брати із собою дітей віком до 7 років;
  • у власному житті раціональні люди та сучасні підприємства при закупівлі продукції користуються концепцією повних витрат(вартості володіння) протягом всього життя продукції, тобто з обліком вартості витратних матеріалів, запасних частин, витрат електроенергії, вартості та швидкості ремонту, періодичності технічного огляду та обслуговування, а не лише керуються ціною. Пам’ятайте слова з Біблії: «Дехто купує багато й ніби дешево, насправді ж платить за те аж усемеро» (Сирах 20:12). Звідси і англійське прислів’я: «Не такі ми багаті люди, щоб купувати дешеві речі». Не робіть необдуманих купівель. На жаль, питання «Скільки коштує?» ставлять у п’ятдесят разів частіше, аніж про надійність чи довговічність покупки. Чарівне слово «розпродаж» отримує переконливу перемогу над розумним рішенням мінімум в трьох випадках з чотирьох;
  • намагайтеся купувати товари, які завдають найменшої шкоди довкіллю (енергозберігаючий, через який не вбивали тварин, не видобували нафти чи природного газу тощо);
  • купуйте лише саме нове і просте у використанні обладнання чи товари (особливо це стосується комп’ютерних програм), яке дозволить виконувати роботу простіше.
Рекомендації з вибору конкретних товарів
Наводимо думки досвідчених покупців щодо вибору деяких видів товарів та послуг. Вони вам можуть не сподобатися, але це думки просунутих користувачів про необхідні характеристики кращих товарів (ви ж збираєтеся придбавати кращий товар, а не будь-що. Ці характеристики врятують вас від розчарувань після купівлі товару та необхідності його повернення протягом 14 календарних дів після купівлі. Знизу кожних рекомендацій є форма для отримання Ваших думок про характеристики кращих товарів та послуг. Ми її обов’язково розглянемо. Попередьте покупців, виробників та продавців про свої невдачі та побажання при купівлі товарів !

Немає коментарів:

Дописати коментар